شنبه , سپتامبر 21 2019
Breaking News
Home / پاورپوینت / پاورپوینت چالش های روابط كار در ایران

پاورپوینت چالش های روابط كار در ایران

پاورپوینت چالش های روابط كار در ایران

دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
حجم فایل455 کیلو بایت
تعداد صفحات37
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 37 صفحه

چالش های روابط كار در ایران

تعاریف روابط كار: _ استراتژی هایی برای مدیریت روابط سازمان و كاركنانش. (بنت،1997)
_سیستمی از مقررات ، عملیات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زنی دست جمعی برای اجتناب یا حل تضادهای سازمانی بین كارفرما و مستخدم .
_بر طبق تعریف سازمان بین المللی كار(ILO )روابط كار موضوعی است كه هم با روابط بین دولت و كارفرمایان و مستخدمین(یا اتحادیه های كارگری)وهم با روابط بین سازمانهای حرفه ای با یكدیگرسروكار دارد.(مانیراماپا وهمكاران،1992) عناصر روابط كار و نقش مدیریت دولتی : دولت مدیریت كارفرما كارگر 1-دولت : عنصر نظارتی و تنظیم كننده از طریق قوانین ومقررات. 2-كارفرما : صاحب سرمایه لازم برای صنعت مورد نظر. 3-كارگر یا كارمند : نیروی كار در اختیار سازمان. 4-مدیریت : به نمایندگی از طرف كارفرما برای تحقق اهداف سازمان،مشاركت كنندگان در فعالیت های سازمانی (كارفرما ، مستخدم،حتی مشتریان) را هماهنگ می سازد. اعتماد ، اعتماد می آورد. در تمامی روابط انسانی ، بهترین رویكرد برای هر مساله ،
القاء اعتماد متقابل
بین كارمندان و كارفرمایان یا مدیران می باشد. (توجه) (توجه) مستخدم در بخش خصوصی ودولتی دارای مفهوم و معانی متفاوتی است. به طوری كه: انواع تضاد بین كارفرما و كارگر:
1-تضاد منافع:گروه های مختلف برای كسب منافع بیشتر با یكدیگر رقابت می كنندكه منجر به چانه زنی حقوق و دستمزد ، ایجادشرایط جدیدكار، توافقات دسته جمعی می شود. این نوع تضادها از طریق ((مذاكره)) حل می شود.

2-تضاد مربوط به احقاق حقوق:این نوع تضاد به علت تخطی یا عدم رعایت شرایط قرارداد توسط طرفین ایجاد می شود.برای حل آن از روش ((حكمیت شخص ثالث)) استفاده می شود.(بنت،1997) نگرش سیستمی بر روابط كار: تئوری سیستمی توسط ((دانلوپ))ارائه شد كه روابط كار را در فالب فرآیند سیستمی مورد توجه قرار می گیرد.

چانه زنی

دلجوئی

حكمیت

قانونگذاری قوانین و
مقررات بازیگران

عوامل محیطی

ایدئولوژی
ورودی ها فرآیندها خروجی ها بازیگران : شامل كارفرما،كمیته كارگران،دولت می شود. عوامل محیطی یا زمینه ای : محیط تكنولوژی،محیط بازار (اندازه،ساختار،پویائی،بازار و….) قدرت نسبی گروه های اجتماعی و موانعی كه كارگران ایجاد می نمایند. ایدئولوژی ها : كلیه ایده ها،نگرش ها ،و عقایدی كه بازیگران رابه هم پیوند می دهد. (بنت،1997) سبك های مدیریت در روابط كار : مدیریت همیشه به رضایت جمعی كاركنانش نیازمند است. مدیریت استراتژیك در روابط كار: نظام روابط كار: روابط كارعبارتست ازچگونگی روابط كارگروكارفرما و یا كارمندومدیریت و استراتژی آنها. تئوری ها: 1-تئوری همزیستی یا وحدت گرا:
بر اساس این تئوری كارفرما و كارگر به منزله اعضای یك تیم تصور شده اند كه در منافعی كه حاصل می شود شریك هستند.
در اینجا ایجاد اتحادیه های كارگری غیر لازم وحتی عامل اختلاف بین كاركنان تلقی می شود.

2-تئوری تعارض یا كثرت گرا:
بر مبنای این تئوری بین كارگرو كارفرما مباینت وتعارض وجود دارد ولی این تعارض یك پدیده طبیعی است و قابل حل است.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

دانلود.:: پاورپوینت و اسلاید درباره بندر عباس (211 اسلاید)

پاورپوینت و اسلاید درباره بندر عباس (211 اسلاید) دسته بندی پاورپوینت فرمت فایل pptx حجم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *