جمعه , سپتامبر 20 2019
Breaking News
Home / مدیریت / پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک (فرد آر . دیوید)

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک (فرد آر . دیوید)

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک (فرد آر . دیوید)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلzip
حجم فایل1.072 مگا بایت
تعداد صفحات50
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

توضیحات :

خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک
Strategic Management
دارای 50 اسلاید
فرد آر . دیوید
Fred R.David

ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

درس : مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک

رشته : کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (استراتژیک )

فرمت فایل ppt

قسمتی از متن :

فصل اول :
ماهیت مدیریت استراتژیک

در این فصل چندین موضوع بر همه فصل های کتاب اثرات زیادی دارند

1- رویدادهای جهانی :
بر همه تصمیمات استراتژیک اثرات واقعی دارند
2- فن آوی اطلاعات :
بصورت یکی از ابزارهای حیاتی برای مدیریت استراتژیک درآمده است ( شبکه رایانه جهانی )
3- محیط طبیعی :
به صورت یک موضوع بسیار مهم مدیریت استراتژیک

رویدادهای جهانی ( مرز کشورها نمی تواند محدوده تصورات ما را تعیین کنند )
پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد

شرکت های رغیب
بازارها
قیمت ها
عرضه کنندگان مواد اولیه
توزیع کنندگان
دولت ها
بستانکاران
مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .
تعریف مدیریت استراتژیک :
هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد.

فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process )
-1 تدوین استراتژی ها
-2 اجرای استراتژی ها
-3 ارزیابی استراتژی ها
تدوین استراتژی ها
مقصود از تدوین استراتژی این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهای گوناگون وانتخاب استراتژی خاص جهت ادامه فعالیت.

اجرای استراتژی ها
اجرای استراتژی ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجرای استراتژی ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژی تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژی مرحله اجرای مشکل ترین مرحله بوده،وایجاب میکند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژی هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند.

ارزیابی استراتژی ها
آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد:
الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژیهای کنونی قرارگرفته اند.
ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها
ج- اقدامات اصلاحی
و……………..

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

دانلود.:: پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده دسته بندی مدیریت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *