جمعه , سپتامبر 20 2019
Breaking News
Home / مدیریت / دانلود پاورپوینت کاربرد نظریه فازی در انتخاب تامین کننده مواد اولیه

دانلود پاورپوینت کاربرد نظریه فازی در انتخاب تامین کننده مواد اولیه

دانلود پاورپوینت کاربرد نظریه فازی در انتخاب تامین کننده مواد اولیه

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلppt
حجم فایل5.013 مگا بایت
تعداد صفحات63
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

اهمیت انتخاب فروشنده مناسب

هزینۀ تامین مواد اولیه و قطعات ترکیبی از طریق فروشندگان بخش قابل توجهی از هزینۀ تمام شدۀ کالاهارا تشکیل می دهد.
بطور متوسط 70 درصد ارزش محصول نهائی کارخانجات را هزینۀ خرید مواد خام و خدمات دریافتی از بیرون تشکیل می دهد. این نسبت درشرکتهای با تکنولوژی بالا، حتی به 80 درصد نیز بالغ می گردد.
از این رو انتخاب فروشندگان برای شرکتها ازاهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به همان اندازه که انتخاب فروشندگان مناسب در تقلیل هزینه ها موثر است وباعث افزایش قدرت رقابت شرکتهامیشود.
انتخاب فروشندگان نامناسب نیز می تواند باعث تنزل موقعیت مالی و عملیاتی شرکتها شود.
مدیران خرید بطور طبیعی از تجربۀخریدهای قبلی برای تصمیم گیری پیرامون انتخاب فروشنده برای انجام خریدهای مشابه جدید، استفاده می نمایند.
بنابراین ارائۀ روش نظام مندی که بتواند از این رفتار طبیعی پشتیبانی نماید، به اتخاذ تصمیم مناسب کمک قابل توجهی خواهد نمود. روش “استدلال مبتنی بر مورد” که بر اساس دیدگاه “استفاده از راه حل های ارائه شده برای مسائل حل شدۀ قبلی بمنظور حل مسائل مشابه جدید” ایجاد شده است، می تواند ابزار مناسبی را برای تصمیم گیری در این رابطه فراهم آورد.
مسالۀ انتخاب فروشنده (تامین کننده) ماهیتاً یک مسالۀ چند معیاره است.
بر اساس یک تحقیق بنیادی23 معیار مهم و پراستفاده در انتخاب تامین کنندگان ازمیان 50 فاکتور مجزا شناسائی گردید.
مهمترین عوامل شناسائی تأمین كنندگان
کیفیت کالا
تحویل به موقع
عملکرد مناسب محصول
گارانتی کالا
قیمت کالا
قابلیتهای فنی آن و امکانات
ظرفیت تولید فروشنده
حرفه ای بودن
مسولیت پذیری در قبال نیازهای مشتری
روابط بلند مدت با فروشنده
و در ادامه داریم:
روش استدلال مبتنی بر مورد(CBR)
كاربردنظریه فازی در CBR
فایل پاورپوینت 63 اسلاید
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

دانلود.:: پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده دسته بندی مدیریت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *