شنبه , سپتامبر 21 2019
Breaking News
Home / بازاریابی و امور مالی / دانلود پاورپوینت برند یا مارک تجاری

دانلود پاورپوینت برند یا مارک تجاری

دانلود پاورپوینت برند یا مارک تجاری

دسته بندیبازاریابی و امور مالی
فرمت فایلppt
حجم فایل696 کیلو بایت
تعداد صفحات20
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

یک نام،اصطلاح،علامت،سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز تفاوت گذاری بین آنها میان سایر رقباست.

به طور کلی برند ها به چهار دسته تقسیم می شوند :

۱- برند انفرادی :

یک شرکت ممکن است بر اساس سیاستی تصمیم بگیرد.برندهای مشخصی را برای هر یک از محصولات خود اقتباس کند .

۲- برند فامیلی :

برنده های فامیلی به یک سر ی از محصولات خاص محدود می شود.اصطلاح برند فامیلی رجوع می کند به یک نام تجاری Brand Name که یک شرکت برای یک سری از محصولاتش اقتباس می کند.

۳- برند شرکتی :

ما ممکن است براس همه محصولات اسم شرکت کننده یا تولید کننده را بگذاریم.وقتی یک شرکت تولید کننده محصولات متعددی می باشد این نوع برند شرکتی استفاده می شود. برای مثال نساجی تاتا ( نساجی مازندران ) محصولات مهندسی ، شیمیایی و غیره.

۴- ترکیبی از همه:

خصوصیات یک برند خوب:

۱- برند می بایست چیزی از هدف تولید محصول ،کیفیت آن،منافع آن،استفاه های آن و طرز عمل آنو غیره پیشنهاد کند.

۲- برند باید ساده ،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. برای مثال ،لوکس، ژیلت ،بی بی سی ،نایک ،مگی،بیک، و …

۳- برند باید به سادگی تبلیغ و شناسایی شود
۴- برند باید بخشی از یک حالت و طبیعت دائمی باشد
۵- برند باید ساده و شفاف و جذاب باشد
۶- باید قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد
۷- باید مشخص و دقیق باشد
۸- باید دارای صدای لذت بخش درهنگامی که آن را می شنوید باشد.
۹- باید اقتصادی بوده و قابل تولید مجددو تکثیر باشد.

۱۰- باید اصل باشد ( غیر تقلیدی)

۱۱- نباید به چندین گونه تلفظ شود

۱۲- نباید تهاجمی (به کسی یا چیزی)و یا اهانت آمیز باشد

۱۳- باید تصویر خوبی ایجاد کند

۱۴- نباید قدیمی و کهنه باشد

برای مثال:

پپسی- سونی- بنز- دیزل- نایک- – ناسیونال- ولوو- ال جی ـ اچ پی – ژیلت– بنز- بیک-بی ام و- کوکا کولا …

سرفصل ها:

– معرفی علامت تجاری

– مدیریت علامت تجاری

– ویژگی های یک علامت تجاری خوب

– مزایای ثبت جهانی علامت تجاری

– علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند

– دامنه محافظت از علامت تجاری

– ارزش سازی علامت تجاری در فضای تجارت ایران

– موافقتنامه و پروتکل مادرید

فایل پاورپوینت 20 اسلاید

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

اتوماسیون بازاریابی چیست

دسته بندی بازاریابی و امور مالی فرمت فایل pdf حجم فایل 651 کیلو بایت تعداد …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *