دوشنبه , سپتامبر 16 2019
Breaking News
Home / بازاریابی و امور مالی / دانلود پاورپوینت بازار در تمدن های مختلف

دانلود پاورپوینت بازار در تمدن های مختلف

دانلود پاورپوینت بازار در تمدن های مختلف

دسته بندیبازاریابی و امور مالی
فرمت فایلppt
حجم فایل6.186 مگا بایت
تعداد صفحات40
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

بازار
واژه بازار

بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود

کوی و راسته هایی که در دو سوی آن دکه هایی ساخته می شده و توسط سقف به هم متصل می شدند.
میدان گاه هایی که به صورت محل تجمع و خرید و فروش بوده است.

بازار ذاتأ پیکره ای خطی با گسترش طولی است که سلسله مراتب فضاهای شهری،گذرها،بازارچه ها و میدان ها را در بر می گیرد.

lسه نوع فعالیت در بازارها صورت می گیرد:
کاربری ها و فعالیت های مختلفی نظیرفعالیت های اقتصادی،مذهبی،حمام و ….
مکان عبوری برای ارتباط واحد های خدماتی ،تولیدی و بازرگانی.
مکانی برای گردهمایی و تجمع گروه های مردم.

بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:

منظر اقتصادی:
محل معین برای خرید و فروش جهت انجام مبادلات در زمان واحد و با قیمت مناسب یا به عبارت دیگرمحل عرضه و تقاضا.
lمنظر اجتماعی:
بازار وسیعترین فضای تجمع و تعامل ساکنان یک شهر بوده است همچنین با در برداشتن عناصر مذهبی و سیاسی در کنار خود به یک مرکز مهم شهر تبدیل شده است.
lمنظر کالبدی:
بازار از لحاظ ریخت شناسی به دو دسته تقسیم می شود:
•بازارهای از پیش طراحی شده.
•بازارهای خودرو.

بازارهای از پیش طراحی شده:

بازار خطی : این نوع بازار ها در جهت طول رشد کرده و در طرفین دارای انشعاباتی است اگر چه این انشعابات در مقایسه با طول بازار بسیار ناچیز است.
بازار چند محوری:این نوع بازار شبکه گسترده ای ازراسته های موازی و متقاطع است که شامل دو نوع بازارهای منظومه ای و صلیبی است.
بازار منظومه ای:

مجموعه ای از راستاها و دالان های سرپوشیده که خانه ها به شکل کمربندی آن را احاطه کرده اند.

بازار صلیبی:

دو بازار خطی عمود بر هم که در محل تقاطع به صورت چند محوری تراکم یافتند.

بازارهای خودرو:

بدون طرح و نقشه قبلی و بنا به ضروریات روزانه مردم شکل گرفته اند.

کارکرد سیاسی،اجتماعی،کالبدی بازار
کارکرد سیاسی :

سه نوع رابطه سیاسی در بازار وجود داشته است:

رابطه پر تناقض بازار با دولت.
رابطه تجاری بازار با دولت.
رابطه بازار با دولت از طریق قوانین تجاری،مالی و مالیاتی.
کارکرد اجتماعی :

علاوه بررابطه اجتماعی بین تجاربازار،خریداران نیزبا تجاروبا یکدیگرتعاملات اجتماعی داشته و از اخبار مطلع می شدند.

lکارکرد کالبدی :

ارتباط و ادغام پیکره بازاروکالبد شهر و تناسب در جایگزین کردن مکان کاربری های گوناگون در طول.

بازار در اروپا:
قبل از اسلام:

عمومأ بازار در میدان های باز عمومی بوده و عملکرد آن تلفیقی از تعاملات اجتماعی و تجاری بوده است و طرحی از پیش تعیین شده داشته.

بعد از اسلام:

بازار در مرکز شهر و در خیابان های عریض شکل می گرفته و در ترکیب با فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده است.

نتیجه گیری:

بازار در گذشته مهمترین و عمده ترین عنصر پیوند دهنده فضاهای شهری بوده و باعث ارتباط بین کاربری های مختلف فرهنگی اجتماعی و مذهبی می شده است.

بررسی و تحلیل نقشه شهرها در تمدن های مختلف:
تمدن سومری
تمدن مصر
تمدن هند
تمدن یونان
تمدن رم
قرون وسطی
رنسانس و باروک
شهرهای صنعتی

فایل پاورپوینت 27 اسلاید

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

اتوماسیون بازاریابی چیست

دسته بندی بازاریابی و امور مالی فرمت فایل pdf حجم فایل 651 کیلو بایت تعداد …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *