دوشنبه , سپتامبر 16 2019
Breaking News
Home / مدیریت / دانلود. دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

دانلود. دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلppt
حجم فایل1.199 مگا بایت
تعداد صفحات42
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گسترش عملکرد کیفیت
(QFD)

1- مفهوم گسترش عملکرد کیفیت

•امروزه سازمان هایی در عرصه موفق تر خواهند بود که در بر آوردن نیاز ها و خواسته های مشتریان ،گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند . به تعبیر دیگر در فلسفه جدید بازار یابی یعنی مشتری گرایی،مرکز توجه ، مشتریان بوده و از دید مشتریان به مساءل نگاه میشود. این یک واقعیت انکار نا پذیر است که خواسته ها ،نیاز ها و انتظار ات مشتریان تغییر می یابد .بنا بر این ابتدا باید مشخص شود که مشتری چه می خواهد سپس در جستجو ی یا وسیله تحقق آن بر آمد .به همین دلیل ،هر روزه تکنیک های مدیریتی جدیدی در راستای کسب مزیت های رقابتی دید گاه مشتری محوری عرضه می شوند . یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریتی و کیفیتی که امکان تعامل بین بخش های تولیدی و بازار یابی و فروش را فراهم آورده است،تکنیک گسترش عملکرد کیفیت (QFD ) است.

در واقع QFDیک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتری می باشد .این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندی های مشتریان می باشد.

این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندیهای مشتریان که موجبات پیشی رفتن سازمان نسبت به رقبا را فراهم می نمایند، از قدرت مانور بسیاری برخوردار است.پس از شناسایی و تعیین نیازمندی های مشتریان ،نسبت به ترجمه و لحاظ کردن آن ها در نیازمندیهای طراحی اقدام شده و در طراحی این فرایند خواسته های ذهنی مشریان به زبان مهندسی ترجمه و تبدیل می شود.

توانایی ها و مزایایQFD

با وجود تمامی مشخصه های منحصر به فرد QFDو مزایای بی شمار استفاده از آن در طراحی یک محصول ،مهم ترین فواید قابل انتظار ،در صورت استفاده مناسب از آن در سطح سازمان عبارتند از :

-زمان کوتاه تر توسعه محصول

-کاهش تعداد دفعات تغییر در طر ح های مهندسی

-کاهش هزینه های اولیه معرفی محصول به بازار

-رضایت مشتریان از تامین خواسته های و نیاز ها و نیاز هایشان

-بهبود قابلیت های ساخت محصول

-ایجاد یک زبان مشترک بین واحد های مختلف سازمان

-ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای استفاده و کاربردهای آتی

و در ادامه داریم:

درک مشتری و خواسته های او

جدول ندای مشتری

سازمان دهی اطلاعات

مدل کانو

خانه کیفیت

مراحل ساختن یک خانه کیفیت

اصول دمینگ

مقایسه مدیریت شبانی و مدیریت باغبانی

تاریخچه كیفیت

ماتریس Q.F.D

فایل پاورپوینت 42 اسلاید

About جزوه

Check Also

دانلود.:: پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده دسته بندی مدیریت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *