شنبه , سپتامبر 21 2019
Breaking News
Home / حسابداری / دانلود تحقیق حسابداری رایانه ای در شركتهای بیمه

دانلود تحقیق حسابداری رایانه ای در شركتهای بیمه

دانلود تحقیق حسابداری رایانه ای در شركتهای بیمه

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdoc
حجم فایل29 کیلو بایت
تعداد صفحات30
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

– لزوم انجام عملیات حسابداری بصورت رایانه ای و اعلام مشخصات نرم افزار:

امروزه انجام امور حسابداری بدون بهره گیری از امكانات رایانه ای با توجه به حجم عملیات و تنوع گزارشات مورد نیاز تقریباً غیر ممكن گردیده است در این راستا نتایج حاصل از بررسیهای فراوان و مرور راه حلهای متعدد لزوم استفاده از نرم‌افزار واحد و یكسان جهت ثبت عملیات مالی مربوط به دسته اول (عملیات فنی بیمه) را در كلیه شركتهای بیمه به اثبات رسانیده است. لذا كلیه شركتهای نمایندگی یك شركت بیمه جهت ثبت عملیات بیمه گری صرفاً می بایست از یك نرم افزار استفاده نمایند.

نكات مهم:

الف) استفاده از یك نرم افزار قطعاً مانع از بكارگیری سایر نرم افزارهای مورد نیاز شركتها جهت پوشش عملیات پشتیبانی و عمومی و مسائل مرتبط آنها با بازاریابان و غیره نخواهد شد.

ب) با توجه به اهمیت انجام عملیات حسابداری بصورت رایانه ای و اعلام مشخصات نرم افزار كلیه شركتها می بایست نسبت به نصب نرم افزار حسابداری اقدام كنند.

ج) به منظور حفظ یكنواختی هرگونه تغیر اساسی در نرم افزار باید با هماهنگی شعب و واحدهای حسابداری و انفورماتیك آنها صورت پذیرد.

2- لزوم معرفی مدیر مالی یا حسابدار (مسئول عملیات حسابداری و مالی) به مجتمعها[1]:

از آنجایی كه كنترل عملیات مالی شركتهای نمایندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و حسب تجارب گذشته نیز یكی از مشكلات بسیار جدی و عامل اصلی ایجاد مغایرات فیمابین، شخصی و ثابت نبودن «مسئول عملیات مالی» شركتهای نمایندگی بوده است لذا مشخصات «مسئول عملیات مالی و حسابداری» شركتها باید طی معرفی نامه ای، با امضا مدیر عامل شركت نمایندگی به مجتمع ها اعلام گردیده و حضور فرد مذكور در جلسات توجیهی و آموزشی نیز به عنوان تكالیف قطعی ایشان تعریف گردد ضمناً هرگونه جابجائی در این خصوص می بایست با هماهنگی صورت پذیرد بدیهی است شركتهای نمایندگی در انتخاب عزل و نصب این افراد مختار می‌باشند و لیكن هماهنگی با مجتمعها اجباری خواهد بود. علی ایحال مسئولیت نهایی حسابهای شركت نمایندگی بعهده مدیرعامل و هیئت مدیره شركت نمایندگی خواهد بود.

3- نگهداری اسناد و مدارك حسابداری بصورت مدون:

از آنجائیكه اسناد و مدارك حسابداری می بایست بصورت دقیق طبقه بندی شده و قابل دسترسی باشد لذا فدوریست اسناد و مدارك حسابداری شركت نمایندگی صحافی گردیده و در محل شركت نمایندگی نگهداری گردد به نحوی كه همواره امكان دسترسی به آنها مقدور باشد ضمناً این موضوع بایستی هنگام ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت شركت نمایندگی مورد كنترل قرار گرفته و نسخه ای از صورتجلسه تحویل و تحول برای واحد اجرائی ذیربط (مجتمع‌ها) ارسال گردد.

4- افتتاح حساب بانكی(جاری دریافت بیمه‌‌گری و جاری پرداخت بیمه‌گری):

جاری دریافت بیمه گری

1-4- با توجه به اهمیت انجام عملیات بانكی نزدیك بانك مشخص كلیه شركتهای نمایندگی می بایست همراه با تكمیل تعهدنامه مخصوص كه نمونه آن توسط واحد اجرائی ذیربط (مجتمع‌ها) تحویل می شود نسبت به افتتاح یك فقره حساب جاری كه از این پس “حساب دریافت بیمه گری” نامیده می شود اقدام نمایند. شرایط و خصوصیات حساب مذكور به شرح ذیل می باشد:

1-1-4- افتتاح حساب مستلزم تكمیل تعهدنامه محضری با هماهنگی دفتر حقوقی شركت بیمه می باشد.

2-1-4- با عنایت به هماهنگی انجام شده و لزوم اخذ سرویس خاص مورد توافق حساب صرفاً نزدیكی از نزدیكترین شعب بانك افتتاح گردد.

3-1-4- حساب مذكور شاخه ای (فرعی) از حساب مركزی (مادر) واحد اجرائی (مجتمع) شركت بیمه نزد بانك محسوب می گردد و صرفاً بابت واریز وجوه دریافتی بابت بیمه نامه ها اعم از فروش نقدی، وصول بدهكاران و وصول چكهای مربوط به اقساط بیمه نامه می باشد.

4-1-4- حساب یاد شده (حساب فرعی) بنام شركت خدمات بیمه ای اما بنفع شركت بیمه افتتاح شده و شركت نمایندگی هیچ گونه قدر السهم، حق برداشت و اعمال تغییرات در حساب را ندارد.

5-1-4- حساب فرعی فاقد دسته چك می باشد.

6-1-4- مانده حساب فرعی در پایان هر روز كاری بحساب سپرده كوتاه مدت معرفی شده توسط واحد اجرائی (مجتمع) شركت بیمه واریز می گردد.

7-1-4- شركتهای نمایندگی مجاز به تأخیر در واریز حق بیمه به حساب فرعی (جاری دریافت بیمه گری) نمی باشند و دقیقاً طبق شرایط مندرج در بیمه نامه‌ها و قراردادهای بیمه ای می بایست مبالغ به حساب واریز گردد. بدیهی است هر گونه مسئولیت ناشی از تأخیر واریز مذكور اعم از عدم پرداخت خسارت و غیره بعهده شركت نمایندگی خواهد بود.

8-1-4- بانكهای مجری حساب دریافت بیمه گری (حساب فرعی) موظف به ارائه صورتحساب و اطلاعات تكمیلی حساب به شركت نمایندگی می باشند و شركت نمایندگی نیز مكلف به كنترل حساب و نهایتاً تهیه صورت مغایرت بانكی می باشد. به منظور تسهیل در عملیات پیشنهاد می شود وجوه مربوط به هر یك از رشته ها روزانه طی یك فقره فیش بحساب واریز گردد. به منظور تسریع در اجرای عملیات، شركت نمایندگی موظف است بلافاصله پس از افتتاح حساب مشخصات آن را به اطلاع واحد اجرائی شركت بیمه (مجتمع) برساند.

[1] – مجتمعها واحدهای اجرائی شركتهای بیمه هستند كه بر عملیات شركتهای نمایندگی نظارت می كنند وهر مجتمع مسئول نظارت و هماهنگی چندین شركت یا نمایندگی است.

فایل ورد 30 ص

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

About جزوه

Check Also

دانلود.:: پاورپوینت آشنایی با اختیارهای واقعی و ارزش زمین در مدیریت سرمایه گذاری املاک و مستغلات

پاورپوینت آشنایی با اختیارهای واقعی و ارزش زمین در مدیریت سرمایه گذاری املاک و مستغلات …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *